Mare, soare si tractoare

Astazi ca tot am ajuns aproape la jumatatea lui iunie m-am gandit ca e vremea sa ma duc si eu la mare. Ca asa este mereu, cel mai lung drum pana la mare nu e din Maramures la Mamaia, e din orice cartier constantean pana la Perla. Deci m-am pregatit temeinic, am facut plinul la masina ba chiar am trecut si pe la spalatorie unde mi-au intins zoaiele asa frumos pe masina ca am fost incantat, “uite dom’ne ce frumos isi schimba culoarea la soare”. Am deschis radioul si aerul conditionat, adica am deschis geamul portierei si am intins-o hotarat spre Mamaia. De cum am intrat pe Lapusneanu frumos, ce sa mai zic. E asa revigorant sa vezi cum tinerii astia au atata energie, nu conteaza ca limita e de 50 si ei merg cu 90, nu conteaza ca mai lasa cate o mamaie sacosa din mana pe trecerea de pietoni ca sa poata fugi din calea bolidului cumparat cu 2000 euro si care a avut o viata mai buna acum 20 de ani. Da’ si astia mai purisani nu se lasa, sunt unii care dau exemplu, exemplu cum se circula pe vreme cand benzina era pe cartela si nu forjai Dacia ca sa nu consume, din maxim 30 nu-i scoti. Si ce daca stau atatia in spatele lor, sa stea, ca de-aia e weekend, sa se bucure lumea de o plimbare pe bulevard.                       
Cand am ajuns in Mamaia a fost suprema fericire, nici nu ma gandeam ca imi fac atatea cunostinte pe sosea. Pai cum sa nu-ti faci, la viteza fantastica de 5 km pe ora e normal sa mai schimbi o vorba, sa-i mai urezi omului ceva de bine, “ba idiotule, vezi ca e rosu, ce ma-ta claxonezi?”, “boule, ti-a dat statul semnalizator la masina, foloseste-l”, “bagami-as picioarele in motoretele voastre ca ati ocupat toata strada” si ce urari mai ai ramase de Craciun si Anul Nou pentru uratorii aia care iti suna insistent la usa. trf2-tvlitoralA dat al de sus sa ies din Mamaia si am vrut s-o cotesc spre plaja sa vad si eu ce mai cu Fratelli si Blue Beach dar au avut unii grija sa nu fac greseala asta asa ca un sant de aparare separa aleea de sosea. Cum nu am bani de reparat pivoti si capete de bara am renuntat si am luat-o catinel inainte. Dar nici inainte nu era mai bine, chiar daca mai barfesc unii. Aici ma astepta, incepand cam de pe la Scoica Land o frumoasa adunare campeneasca cu masini, motociclete, motorete, biciclete, sandale si colaci de baie. Petrecere in toata regula, cred ca de-aia aveau si utilajele alea pe sosea, ca de altfel nu faceau nimic decat sa incurce circulatia. Am petrecut eu catva timp, mai inainte cate un metru, mai stai 5 minute pana am dat peste unii parcati pe margine, pe aici nu se trece. Ca un om civilizat fac cu ochiul din semnalizator si le arat alora din stanga ca vreau sa intru in coloana lor. Mari suflete romanii astia. O mamzela cu un 4×4 cam obosit dar blonda toata s-a facut ca nu ma vede si mi-a taiat fata, aia doi din spate mai sa-mi rada portierele, doar au platit taxa de drum, acum e al lor toata vara. Multumesc blondelor si cocalarilor ca mi-au aratat ce competitiv e cetateanul roman, nu te-ar lasa sa folosesti si tu soseaua nici mort. Astia sunt viitorul si speranta noastra, fara ei am uita ce inseamna marlania competitiva. Dupa toate astea m-am hotarat sa ocolesc pe la Lumina sa ma intorc acasa ca parea mai liber. Abia dupa ce am ajuns la Navodari am inteles de ce era mai liber, soseaua e numa’buna pentru probe de anduranta. Si mai e impodobita si cu tot felul de sensuri giratorii fara sens, facute in asa fel ca-s numai bune sa intri in bordurile lor. Nu pot decat sa-i felicit pe astia cu drumuri si poduri, cred ca s-au gandit sa ne tina atentia treaza cand suntem la volan. Cu chiu cu vai am ajuns pe soseaua principala unde am putut sa ma bucur in voie de pragurile alea lasate in asfalt, le stiti voi, alea care iti trantesc masina sa verifici amortizoarele. Le stiu acolo de un an, va rog sa le mai lasati un cincinal, pai ce, numai eu sa-mi rup masina? Traficul din oras mi s-a parut parfum de roze, de aici am mai cazut. Asa ca “ospatar, o bere da’ rece sa fie”

Leave a Reply

